~::A Night to Remember + Garden::~

Hohoho~
Seperti biase, setiap tahun kat kolej aku akan mengadakan dinner. Kiranye, ini merupakan acara tahunan yang wajib diadakan untuk setiap kolej kat dalam UM nie. Kalau tema dinner last year kat kolej aku "Pelamin Bersatu" & "Night of Stars" but kali nie temanye pulak "Garden" & "A Night To Remember".

Hurmm, tahun nie agak berat siket, coz fasa 1 biasenya kiteorang bwat kat kolej je. Tapi kali nie, pengarah dinner nak bwat kat luar. Kat Taman Tasik Titiwangsa. Huh~ Actually, aku merupakan salah seorang ajk pelaksana untuk dinner kolej pada tahun nie. Tertekan tuh memang tertekan pada mulanya. Ye lah, nak cari tajaan yang berjumlah hampir Rm20k. Mana x nazak. Huhuhu~ Tapi berkat hasil gigih ajk MAB tue sendiri, akhirnya dapat jugak. Walaupun x la mencapai target yang sebenar. Becoz of, pihak kolej tidak akan support dari segi kewangan sekiranya kami membuat dinner fasa 1 kat luar. Kejam x? Memang kejam. Kolej akan support sekiranya fasa 1 bwat kat kolej je. Neway, itu semua cabaran. Yang penting fasa 1 dah berjalan dengan lancarnya...Alhamdullilah~

~Wif syahmi~

Wif deqno. Actually, masa tuh, gi tumpang jap kat meja deqno. Saje je nak mengacau ngacau dia, sambil tuh ape lagi, bergambar la. Baju deqno pada malam tu cantik tp bila dia pakai cam pelik sket kot. Cam besar sket...Sorry deqno~ Hehehe

~Wif Maziah~

~Dayat::Kevin::kaka~

Jarak dinner antara fasa 1 dan fasa 2 just seminggu je. Huhuhu~ Bagi aku fasa satu perjalanan majlis agak smooth. Yang bestnye, setiap meja pada malam tuh, kami hadiahkan dengan sekuntum bunga rose. Erm, susah tau sebenarnya nak dapatkan tajaan bunga rose daripada DBKL. Hanya ALLAH je yang tahu cam ne susah payahnya kami mendapatkan tajaan fresh flower dari DBKL. Ape2 pown, thanks a lot kat DBKL kerana banyak membantu dari segi bunga khasnya, untuk menaikkan lagi mood "Garden" pada malam tersebut.

Okey, berbalik semula kepada dinner fasa 2. Tahun nie bwat kat Marriot Putrajaya dengan bertemakan "A Night To Remember". Tema untuk pakaian plak, more to 60s, 70s, 80s, 90s till now.

Sign pintu masuk ke ballroom. Aku x berapa suka sgt kat ballroom tuh. Kecik sangat tempatnye. Huhuhu~

Malam tuh, aku ditugaskan di counter pendaftaran VIP untuk pengetua2 kolej kediaman dan pengurusan tertinggi UM. Mula2 tuh, cuak sket, coz dah kol 8:00 PM, diaorang x datang2. Memang pada masa tuh sangat takut. Coz majlis dah nak bermula kejap lagi. Tunggu punya tunggu, akhirnya datang juga. Huh~ Lega sket..

Persembahan pada malam tuh "okey" la. Yang paling best, masa persembahan pembukaan. Persembahan yang dipersembahankan sangat bertenaga dan happening. Rase cam nak join skali je menari pada masa tuh. Heheheh~ Abis je dinner, kiteorang pown ambil gambar untuk sesi kenang-kenangan...

~Dekorasi atas meja~

Hmm..Udang yang sangat sedap. Walaupun, malam tu dapat makan sket je coz kene bertugas, tp x kisah pown. Kerana aku join masa pergi food testing ari tuh. So, semua makanan pada malam tuh aku dah rase. Hehehe~

~Aqil::Syahmi::Me~ Ada gaya model x? Hehehe~

Nie la pakaian aku masa dinner fasa dua. Hahaha~ Cam kelakar kan? Actually, tema pakaian aku untuk malam tue more to 60s. Malang nye, aku x dapat mempertahankan title "BEST DRESS" yang aku menang last year. Huhuhu...Sedih~

~Wif Lana yang gediks..Hehehe. Sorry Lana, gurau jew~

~Wif sebahagian kecil ajk pelaksana MAB~

Overall, malam tuh memang best dan puas. Ye lah, setahun sekali je benda tue. So, malam tuh memang enjoy abis walaupown sedikit memenatkan. For MAB next year, hope lebih gempak dari this year ok. Chaiyok2!!

P/S
MAB a.k.a Malam Anugerah Bestari

~>>FiCk_ScAvO<<~

2 comments:

Anonymous said...

vogue je dinner korg.yg penting ko over,hahaha.

Unknown said...

wei...xda kredit tok aku ker? da ssuasah amek gambor ko..

Related Posts with Thumbnails