.::Bakat Yang Terpendam?!::.

Bakat?!

Aku rase semua orang punya bakat yang terpendam. Cuma x semua menyedari bakat yang ade pada diri SENDIRI. Semua nie membuat aku terfikir masa aku tgk citer IMPIAN kat tv3. Bile di fikir2 dan di renung kembali, ade betulnya dengan 'statement' ini.

Bukan semua berani untuk tunjukkan bakat yang terpendam or tersembunyi, Sama jugak dengan aku. Hahahaha...Tapi aku percaya yang aku memang ade bakat!!!


**Berbakat dalam memasak**

Sebenarnya aku memang suka memasak kat umah. Cuma kawan2 aku je x tau kecuali ahli keluarga aku. Aku rase benda nie disebabkan oleh keturunan aku kot. Memang x dapat dinafikan yang keturunan aku or latar belakang keluarga aku merupakan seorang tukang masak. Hehehe..Sebab tu aku ade bakat kot dalam bab2 memasak nie. Nak rase?! Jom la, aku masakan...

**Kreatif**


Entah la, aku cukup menghargai seni dlm hidup aku. Bagi aku kreatif itu abstrak. Susah untuk di gambarkan. Sejak skola menengah lagi kawan2 aku menggelarkan aku seorang yang "kreatif". Mayb hasil tangan aku nie menarik or cantik menyebabkan ramai yang cakap aku nie seorang yang kreatif. Sebenarnya, aku pown merasa macam tuh jugak. Hahaha.. Tapi bila dah meningkat dewasa nie, aku rasakan seakan akan daya kekreatifan aku itu semakin berkurangan. Enta ke mana hilang nye. Mayb aku jarang untuk menggunakan or memanipulasikan mengikut keadaan yang sepatutnya kot. Ape2 pown bila cakap pasal kreatif + bakat yang terpendam, memang wujud kot dalam hidup aku. Hehehe...Contohnye sekarang, aku sibuk untuk menghias bilik aku supaya menjadi lebih kemas dan sedap mata memandang..Hahaha, klu x caya, mai la datang ke bilik aku nie..Hahaha

Bagi korang yang punya bakat terpendam, jangan la malu2 untuk dikongsikan bersama. Explore diri kita. Percaya la memang betul yang masing2 punya bakat yang terpendam. Samada kita menyedari atau tidak, "TEPUK DADA, TANYA SELERA"

~>>FiCk_sCaVo<<~

2 comments:

lans1705 said...

i think i have a talent too....

fRiD said...

seni adalah sesuatu yang besar...
memasak adalah satu seni...
saya percaya semua org ada bakat...cuma mungkin kita tak realised...

Related Posts with Thumbnails